Dieta odchudzająca, jadłospis u specjalisty? Jak szybko schudnąć?

Nie ma chyba takiej osoby, która byłaby w pełni zadowolona ze swojego wyglądu. Najczęściej zastrzeżenia dotyczą wagi. Nadwaga i otyłość to problemy, które z każdym rokiem przybierają na sile. Szacuje się, że do 2025 roku ponad połowa ludzi na świecie będzie zmagała się z otyłością. Problem dotyczy nie tylko dorosłych, ale także nastolatków, a nawet dzieci. Jeszcze bardziej niepokojące jest to, że mowa nie o kilku, a nawet o kilkunastu zbędnych kilogramach.

Menu do poruszania się po artykule – wystarczy kliknąć, aby się przenieść do akapitu

  1. Dieta odchudzająca – wprowadzenie do pojęcia zdrowej diety
  2. Co wolno jeść a czego nie, aby szybko zobaczyć efekty?
  3. Jak połączyć dobrą dietę z treningami?
  4. Jak schudnąć bez specjalnej diety?
  5. Zrzucanie kilogramów po ciąży
  6. Rozpiska popularnych diet, które możemy wykorzystać – w tym adnotacje miesięczne i tygodniowe

Dieta odchudzająca posiada kilka podstawowych zasad

W największej mierze za problem otyłości na świecie odpowiedzialny jest siedzący tryb życia i odżywianie się “gotowcami”, pełnymi soli, cukru i sztucznych konserwantów. Nadwaga i otyłość prowadzą do wielu groźnych chorób, które w konsekwencji prowadzą do śmierci. Nie warto ryzykować i za odchudzanie wziąć się nie “od poniedziałku”, a od tej chwili! Pytanie o to, co zrobić, żeby schudnąć, zadaje sobie każdy, kto ma choć odrobinę nadprogramowego ciałka. Na samą myśl o diecie wielu porzuca starania, nie wyobrażając sobie głodówek i monotonnego jadłospisu.

Tymczasem wcale nie trzeba katować się żadnymi cud-dietami, a przestrzegać kilku prostych zasad!

  • ograniczyć kalorie (nie trzeba przechodzić na żadną dietę w stylu 1000 kcal – wystarczy obniżyć wartość kaloryczną codziennego menu o ok. 300 kcal w stosunku do indywidualnego, dziennego zapotrzebowania),
  • wyrzucić z jadłospisu gotowe dania, nafaszerowane chemią,
  • włączyć codzienną aktywność fizyczną – minimum 30 minut. Wystarczy spacer, nie musi to być katorżniczy wysiłek na siłowni ,
  • zredukować, a najlepiej wyeliminować z jadłospisu sól i cukier, a także potrawy smażone na tłuszczu, szczególnie panierowane!
  • wysypiać się – osoby sypiające minimum 7 godzin dziennie chudną szybciej!
  • nawadniać organizm – zaleca się spożywanie przynajmniej 2 litrów płynów dziennie, najlepiej zwykłej wody.

To tylko tyle i… aż tyle! Nie istnieje żadna dieta – cud, dzięki której zrzucisz trwale wagę w szybkim tempie, bez szkody dla zdrowia.

Dieta odchudzająca – czyli jaka?

Jak wspomniano wcześniej – nie ma żadnej diety cud, która pozwalałaby na szybkie i trwałe zrzucenie wagi, bez efektów ubocznych. Do tych najczęściej należy doprowadzenie do niedoborów oraz efekt jo-jo. Zdrowe i optymalne tempo spalania tłuszczu to ok 1 kg tygodniowo. Ten efekt jest łatwy do osiągnięcia, jeśli połączysz redukcję kalorii z ćwiczeniami. Najlepsze efekty dają ćwiczenia cardio połączone z treningiem siłowym.

Co jeść, aby schudnąć a czego unikać?

Nie trzeba jeść wyłącznie zdrowych produktów, aby jeść… zdrowo! Choć wydaje się to nieprawdopodobne, to tak właśnie jest. Nie chodzi o to, żeby odmawiać sobie wszystkiego i żywić wyłącznie produktami light, bez przypraw i w śladowej ilości.

Rozsądny jadłospis to ten, w którym znajdzie się miejsce na wszystko, jednak trzeba znać granice. Jeśli będziesz przestrzegać wymienionych wcześniej zasad, schudniesz bez większych wyrzeczeń.

W codziennym menu powinny znaleźć się przede wszystkim te produkty:

  • pełnoziarniste pieczywa,
  • warzywa (owoce trzeba spożywać rozważnie, ze względu na wysoką zawartość cukru),
  • zielona i czerwona herbata,
  • niesłodzone napoje,
  • cytryny i grejpfruty – cytryny odkwaszają organizm, a grejpfruty hamują apetyt i przyspieszają metabolizm,
  • pomidory – zawierają duże ilości potasu, który pomaga wydalić zatrzymaną w organizmie wodę (to najczęstsza przyczyna obrzęków),
  • produkty z dużą zawartością białka,
  • tłuste ryby – to najcenniejsze źródło kwasów Omega. To mit, że nie powinno się w ogóle spożywać tłuszczu – grunt, to wybrać te zdrowe, wartościowe.
  • nabiał,
  • rośliny strączkowe – wbrew pierwszemu skojarzeniu, cenna jest fasola i groch.

Jak jeść, żeby schudnąć?

Przede wszystkim należy jeść powoli, delektując się każdym kęsem. Sygnał do mózgu ze strony układu pokarmowego, że jest już nasycony, dociera z opóźnieniem. Jedząc szybko ryzykujesz, że zjesz niepotrzebnie za dużo. Nie traktuj jedzenia jako nagrody czy sposobu na rozładowanie stresu. Nakładaj jedzenie na mały talerz – będzie pełny, więc zwolennicy “czystego talerza” będą zaspokojeni, a nie przesadzisz z ilością dania. Przed posiłkiem wypij szklankę wody – szybciej będziesz czuć sytość!

Jak najszybciej schudnąć poprzez samo jedzenie?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta – zacząć od tej chwili i nie stosować wymówek. Redukcja kalorii, ćwiczenia i zdrowe odżywianie – inne rozsądne i skuteczne jednocześnie wyjście po prostu nie istnieje. Schudniesz, jeśli czujesz, że naprawdę tego chcesz. Podejmowanie decyzji o odchudzaniu pod presją przyniesie tylko chwilową mobilizację, ale równie szybko przyjdzie rezygnacja i powrót do wcześniejszych nawyków.

Jak bardzo szybko schudnąć pilnując diety?

To stosunkowo proste zadanie, ale bardzo niezalecane. Szybkie chudnięcie = szereg problemów zdrowotnych i pewny efekt jo-jo. Aby bardzo szybko schudnąć, trzeba zredukować kalorie do minimum – 1000-1200 kcal. Do tego treningi i nawadnianie organizmu. W ten sposób można schudnąć nawet 5 kg tygodniowo, ale będzie to sukces okupiony cierpieniem, od razu lub z konsekwencjami w przyszłości.

Jak schudnąć szybko i zdrowo?

Jeśli zastanawiasz się, jak zdrowo schudnąć w szybkim czasie, przede wszystkim trzeba zacząć od zdefiniowania, co rozumiemy pod pojęciem “szybko”. Zakładając 10 kg w 2-3 miesiące i przestrzeganie odpowiednio zbilansowanej diety, to efekt będzie faktycznie szybki i o zminimalizowanej szkodliwości. Jeśli jednak te 10 kg chcesz zrzucić w ciągu miesiąca – nie będzie to zdrowe odchudzanie, a efekt będzie tylko chwilowy.

Jak szybko i skutecznie schudnąć?

Nie daj się zwieść szybkiej utracie pierwszych 2-3 kilogramów na restrykcyjnej diecie – w pierwszej kolejności spalasz wodę, a następnie mięśnie! Chudnie się alno szybko, albo skutecznie – w tym przypadku nie ma kompromisów.

Jak szybko schudnąć bez diety?

Nie musisz być na diecie, żeby chudnąć. Dietą nazywa się nie tylko specjalnie układane jadłospisy, a codzienny sposób odżywiania. Pilnuj więc tego, by codzienne posiłki były zbilansowane i wolne od szkodliwych dodatków, a redukcja wagi będzie szybsza, niż się spodziewasz. Musisz pamiętać oczywiście o aktywności fizycznej.

Jak schudnąć po ciąży?

Przede wszystkim – nie objadać się w ciąży! Wówczas po porodzie nie zostanie wiele do zrzucenia. Jeśli jednak już jest nadprogramowe ciałko, trzeba pamiętać o tym, że żadne restrykcyjne diety nie wchodzą w grę, ze względu na dobro dziecka i regenerację organizmu po ciąży i porodzie. Podstawa to dobrze zbilansowane posiłki, z wyłączeniem słodyczy i konserwantów. W zależności od kondycji organizmu po tym trudnym okresie, po prostu się ruszaj!

Szybka dieta odchudzająca – jadłospis na miesiąc i tydzień a kwestia jak się odchudzić

Różnorodnych diet, których założenia obiecują cuda, nie brakuje. Przykładowy jadłospis zależy od konkretnej diety, a tych do wyboru jest mnóstwo. Najpopularniejsze to:

  • dieta dr Dąbrowskiej,
  • dieta Daniela,
  • białkowa dieta Dukana,
  • dieta kopenhaska,
  • dieta norweska,
  • jedz zupy i chudnij tzw. dieta zupowa,
  • dieta 50/50.

Jeśli chcesz koniecznie przejść na dietę zakładającą spożywanie mniej, niż 1300 kcal dziennie bądź dietę eliminacyjną, niech będzie to jadłospis ułożony przez dietetyka – w ten sposób osiągniesz cel bez szkody dla zdrowia. Pamiętajmy, że nie powinniśmy sami tworzyć tak drastycznych cięć kalorii, jeżeli nie jesteśmy w pełni pewni stanu naszego zdrowia!

Jak schudnąć w miesiąc?

W ciągu miesiąca w zdrowym tempie jesteś w stanie schudnąć 4-5 kg i taki wynik jest do osiągnięcia bez większych wyrzeczeń. Odstaw słodycze i słodzone napoje, ruszaj się przynajmniej 30 min dziennie, wspomagaj odchudzanie suplementami diety. My polecamy Reducer Thermo Extreme – preparat działający wielotorowo:

  • Redukuje apetyt,
  • zmniejsza wchłanianie tłuszczu,
  • zwiększa wydzielanie ciepła w organizmie,
  • dodaje energii, która przyda ci się na treningu!

Jak schudnąć w tydzień?

Zdrowo – maksymalnie kilogram. Jeśli konieczna jest szybka redukcja 3-5 kg, jest to oczywiście do osiągnięcia bardzo niskokaloryczną dietą i treningami, ale po zakończeniu takiej diety, szybko wrócisz do poprzedniej wagi. Ponadto polecamy serię naszych poradników, w których podpowiemy jak schudnąć określoną ilość kilogramów zależnie od ilości posiadanego czasu.

Źródła:
  1. Ostrowska, Lucyna, et al. “Wpływ leczenia dietą redukcyjną na skład ciała i modyfikację składników odżywczych w dziennej racji pokarmowej u otyłych kobiet.” Endokrynologia, Otyłość i Zaburzenia Przemiany Materii 6.4 (2010): 179-188.
  2. Pietrzykowska, E. W. E. L. I. N. A., and B. O. G. N. A. Wierusz-Wysocka. “Psychologiczne aspekty nadwagi, otyłości i odchudzania się.” Pol. Merk. Lek 24.143 (2008): 472-476.
  3. Łagowska, Karolina, Małgorzata Woźniewicz, and Jan Jeszka. “Ocena wartości odżywczej diet odchudzających zamieszczonych na portalach internetowych.” Problemy Higieny Epidemiol 92.4 (2011): 824-827.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

sixty ÷ 10 =