Dieta odchudzająca, jadłospis u specjalisty? Jak szybko schudnąć?

Nie ma chyba takiej osoby, która byłaby w pełni zadowolona ze swojego wyglądu. Najczęściej zastrzeżenia dotyczą wagi. Nadwaga i otyłość to problemy, które z każdym rokiem przybierają na sile. Szacuje się, że do 2025 roku ponad połowa ludzi na świecie będzie zmagała się z otyłością. Problem dotyczy nie tylko dorosłych, ale także nastolatków, a nawet dzieci. Jeszcze bardziej niepokojące jest to, że mowa nie o kilku, a nawet o kilkunastu zbędnych kilogramach.

Menu do poruszania się po artykule – wystarczy kliknąć, aby się przenieść do akapitu

  1. Dieta odchudzająca – wprowadzenie do pojęcia zdrowej diety
  2. Co wolno jeść a czego nie, aby szybko zobaczyć efekty?
  3. Jak połączyć dobrą dietę z treningami?
  4. Jak schudnąć bez specjalnej diety?
  5. Zrzucanie kilogramów po ciąży
  6. Rozpiska popularnych diet, które możemy wykorzystać – w tym adnotacje miesięczne i tygodniowe

Dieta odchudzająca posiada kilka podstawowych zasad

W największej mierze za problem otyłości na świecie odpowiedzialny jest siedzący tryb życia i odżywianie się “gotowcami”, pełnymi soli, cukru i sztucznych konserwantów. Nadwaga i otyłość prowadzą do wielu groźnych chorób, które w konsekwencji prowadzą do śmierci. Nie warto ryzykować i za odchudzanie wziąć się nie “od poniedziałku”, a od tej chwili! Pytanie o to, co zrobić, żeby schudnąć, zadaje sobie każdy, kto ma choć odrobinę nadprogramowego ciałka. Na samą myśl o diecie wielu porzuca starania, nie wyobrażając sobie głodówek i monotonnego jadłospisu.

Tymczasem wcale nie trzeba katować się żadnymi cud-dietami, a przestrzegać kilku prostych zasad!

  • ograniczyć kalorie (nie trzeba przechodzić na żadną dietę w stylu 1000 kcal – wystarczy obniżyć wartość kaloryczną codziennego menu o ok. 300 kcal w stosunku do indywidualnego, dziennego zapotrzebowania),
  • wyrzucić z jadłospisu gotowe dania, nafaszerowane chemią,
  • włączyć codzienną aktywność fizyczną – minimum 30 minut. Wystarczy spacer, nie musi to być katorżniczy wysiłek na siłowni ,
  • zredukować, a najlepiej wyeliminować z jadłospisu sól i cukier, a także potrawy smażone na tłuszczu, szczególnie panierowane!
  • wysypiać się – osoby sypiające minimum 7 godzin dziennie chudną szybciej!
  • nawadniać organizm – zaleca się spożywanie przynajmniej 2 litrów płynów dziennie, najlepiej zwykłej wody.

To tylko tyle i… aż tyle! Nie istnieje żadna dieta – cud, dzięki której zrzucisz trwale wagę w szybkim tempie, bez szkody dla zdrowia.

Dieta odchudzająca – czyli jaka?

Jak wspomniano wcześniej – nie ma żadnej diety cud, która pozwalałaby na szybkie i trwałe zrzucenie wagi, bez efektów ubocznych. Do tych najczęściej należy doprowadzenie do niedoborów oraz efekt jo-jo. Zdrowe i optymalne tempo spalania tłuszczu to ok 1 kg tygodniowo. Ten efekt jest łatwy do osiągnięcia, jeśli połączysz redukcję kalorii z ćwiczeniami. Najlepsze efekty dają ćwiczenia cardio połączone z treningiem siłowym.

Co jeść, aby schudnąć a czego unikać?

Nie trzeba jeść wyłącznie zdrowych produktów, aby jeść… zdrowo! Choć wydaje się to nieprawdopodobne, to tak właśnie jest. Nie chodzi o to, żeby odmawiać sobie wszystkiego i żywić wyłącznie produktami light, bez przypraw i w śladowej ilości.

Rozsądny jadłospis to ten, w którym znajdzie się miejsce na wszystko, jednak trzeba znać granice. Jeśli będziesz przestrzegać wymienionych wcześniej zasad, schudniesz bez większych wyrzeczeń.

W codziennym menu powinny znaleźć się przede wszystkim te produkty:

  • pełnoziarniste pieczywa,
  • warzywa (owoce trzeba spożywać rozważnie, ze względu na wysoką zawartość cukru),
  • zielona i czerwona herbata,
  • niesłodzone napoje,
  • cytryny i grejpfruty – cytryny odkwaszają organizm, a grejpfruty hamują apetyt i przyspieszają metabolizm,
  • pomidory – zawierają duże ilości potasu, który pomaga wydalić zatrzymaną w organizmie wodę (to najczęstsza przyczyna obrzęków),
  • produkty z dużą zawartością białka,
  • tłuste ryby – to najcenniejsze źródło kwasów Omega. To mit, że nie powinno się w ogóle spożywać tłuszczu – grunt, to wybrać te zdrowe, wartościowe.
  • nabiał,
  • rośliny strączkowe – wbrew pierwszemu skojarzeniu, cenna jest fasola i groch.

Jak jeść, żeby schudnąć?

Przede wszystkim należy jeść powoli, delektując się każdym kęsem. Sygnał do mózgu ze strony układu pokarmowego, że jest już nasycony, dociera z opóźnieniem. Jedząc szybko ryzykujesz, że zjesz niepotrzebnie za dużo. Nie traktuj jedzenia jako nagrody czy sposobu na rozładowanie stresu. Nakładaj jedzenie na mały talerz – będzie pełny, więc zwolennicy “czystego talerza” będą zaspokojeni, a nie przesadzisz z ilością dania. Przed posiłkiem wypij szklankę wody – szybciej będziesz czuć sytość!

Jak najszybciej schudnąć poprzez samo jedzenie?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta – zacząć od tej chwili i nie stosować wymówek. Redukcja kalorii, ćwiczenia i zdrowe odżywianie – inne rozsądne i skuteczne jednocześnie wyjście po prostu nie istnieje. Schudniesz, jeśli czujesz, że naprawdę tego chcesz. Podejmowanie decyzji o odchudzaniu pod presją przyniesie tylko chwilową mobilizację, ale równie szybko przyjdzie rezygnacja i powrót do wcześniejszych nawyków.

Jak bardzo szybko schudnąć pilnując diety?

To stosunkowo proste zadanie, ale bardzo niezalecane. Szybkie chudnięcie = szereg problemów zdrowotnych i pewny efekt jo-jo. Aby bardzo szybko schudnąć, trzeba zredukować kalorie do minimum – 1000-1200 kcal. Do tego treningi i nawadnianie organizmu. W ten sposób można schudnąć nawet 5 kg tygodniowo, ale będzie to sukces okupiony cierpieniem, od razu lub z konsekwencjami w przyszłości.

Jak schudnąć szybko i zdrowo?

Jeśli zastanawiasz się, jak zdrowo schudnąć w szybkim czasie, przede wszystkim trzeba zacząć od zdefiniowania, co rozumiemy pod pojęciem “szybko”. Zakładając 10 kg w 2-3 miesiące i przestrzeganie odpowiednio zbilansowanej diety, to efekt będzie faktycznie szybki i o zminimalizowanej szkodliwości. Jeśli jednak te 10 kg chcesz zrzucić w ciągu miesiąca – nie będzie to zdrowe odchudzanie, a efekt będzie tylko chwilowy.

Jak szybko i skutecznie schudnąć?

Nie daj się zwieść szybkiej utracie pierwszych 2-3 kilogramów na restrykcyjnej diecie – w pierwszej kolejności spalasz wodę, a następnie mięśnie! Chudnie się alno szybko, albo skutecznie – w tym przypadku nie ma kompromisów.

Jak szybko schudnąć bez diety?

Nie musisz być na diecie, żeby chudnąć. Dietą nazywa się nie tylko specjalnie układane jadłospisy, a codzienny sposób odżywiania. Pilnuj więc tego, by codzienne posiłki były zbilansowane i wolne od szkodliwych dodatków, a redukcja wagi będzie szybsza, niż się spodziewasz. Musisz pamiętać oczywiście o aktywności fizycznej.

Jak schudnąć po ciąży?

Przede wszystkim – nie objadać się w ciąży! Wówczas po porodzie nie zostanie wiele do zrzucenia. Jeśli jednak już jest nadprogramowe ciałko, trzeba pamiętać o tym, że żadne restrykcyjne diety nie wchodzą w grę, ze względu na dobro dziecka i regenerację organizmu po ciąży i porodzie. Podstawa to dobrze zbilansowane posiłki, z wyłączeniem słodyczy i konserwantów. W zależności od kondycji organizmu po tym trudnym okresie, po prostu się ruszaj!

Szybka dieta odchudzająca – jadłospis na miesiąc i tydzień a kwestia jak się odchudzić

Różnorodnych diet, których założenia obiecują cuda, nie brakuje. Przykładowy jadłospis zależy od konkretnej diety, a tych do wyboru jest mnóstwo. Najpopularniejsze to:

  • dieta dr Dąbrowskiej,
  • dieta Daniela,
  • białkowa dieta Dukana,
  • dieta kopenhaska,
  • dieta norweska,
  • jedz zupy i chudnij tzw. dieta zupowa,
  • dieta 50/50.

Jeśli chcesz koniecznie przejść na dietę zakładającą spożywanie mniej, niż 1300 kcal dziennie bądź dietę eliminacyjną, niech będzie to jadłospis ułożony przez dietetyka – w ten sposób osiągniesz cel bez szkody dla zdrowia. Pamiętajmy, że nie powinniśmy sami tworzyć tak drastycznych cięć kalorii, jeżeli nie jesteśmy w pełni pewni stanu naszego zdrowia!

Jak schudnąć w miesiąc?

W ciągu miesiąca w zdrowym tempie jesteś w stanie schudnąć 4-5 kg i taki wynik jest do osiągnięcia bez większych wyrzeczeń. Odstaw słodycze i słodzone napoje, ruszaj się przynajmniej 30 min dziennie, wspomagaj odchudzanie suplementami diety. My polecamy Reducer Thermo Extreme – preparat działający wielotorowo:

  • Redukuje apetyt,
  • zmniejsza wchłanianie tłuszczu,
  • zwiększa wydzielanie ciepła w organizmie,
  • dodaje energii, która przyda ci się na treningu!

Jak schudnąć w tydzień?

Zdrowo – maksymalnie kilogram. Jeśli konieczna jest szybka redukcja 3-5 kg, jest to oczywiście do osiągnięcia bardzo niskokaloryczną dietą i treningami, ale po zakończeniu takiej diety, szybko wrócisz do poprzedniej wagi. Ponadto polecamy serię naszych poradników, w których podpowiemy jak schudnąć określoną ilość kilogramów zależnie od ilości posiadanego czasu.

Źródła:
  1. Ostrowska, Lucyna, et al. “Wpływ leczenia dietą redukcyjną na skład ciała i modyfikację składników odżywczych w dziennej racji pokarmowej u otyłych kobiet.” Endokrynologia, Otyłość i Zaburzenia Przemiany Materii 6.4 (2010): 179-188.
  2. Pietrzykowska, E. W. E. L. I. N. A., and B. O. G. N. A. Wierusz-Wysocka. “Psychologiczne aspekty nadwagi, otyłości i odchudzania się.” Pol. Merk. Lek 24.143 (2008): 472-476.
  3. Łagowska, Karolina, Małgorzata Woźniewicz, and Jan Jeszka. “Ocena wartości odżywczej diet odchudzających zamieszczonych na portalach internetowych.” Problemy Higieny Epidemiol 92.4 (2011): 824-827.

7 myśli nt. „Dieta odchudzająca, jadłospis u specjalisty? Jak szybko schudnąć?

  1. _julka

    Dieta norweska – nie najlepsze wyjście na zrzucenie kilogramów.
    Jest bardzo restrykcyjna, z tego co wiem, dlatego dziwię się, że ludzie są w stanie na niej długo wytrzymać.
    Nie lepiej po prostu wyrobić sobie nawyki, które będą z tobą do końca życia? Jednorazowa, restrykcyjna dieta to proszenie się o efekt jojo.

    Pozdrawiam, Julka

    1. Ernest z Gorzowa

      Powiedz to osobom, które mają problemy z metabolizmem.
      Moja siostra Mańka nie mogła w ogóle schudnąć po ciąży i zakończonym karmieniu piersią. Miała sporo pracy przy dzieciach, ruszała się dużo i wcale się nie obżerała.
      Wiadomo, mąż zwrócił jej uwagę, że mogłaby wziąć się za siebie. Tylko co miała zrobić więcej, jeśli już praktycznie o siebie dbała?
      Kupiła sobie spalacz. Dopiero po tym jej organizm ruszył i zaczął pozbywać się tłuszczu, jak niepotrzebnego balastu.

      To samo tyczy się ludzi z problemami z tarczycą itd. Oni też nie mogą schudnąć i potrzebują czegoś więcej niż dieta i ruch!

      1. Gosia89

        Ernest z Gorzowa Wlkp.
        Mógłbyś mi powiedzieć, co kupiła Twoja siostra? Nie mam problemów z tarczycą, ale mam dużą tendencję do tycia i ciężko mi zgubić jakikolwiek kg
        Próbowałam już synefryny, ale miałam po niej okropne zawroty głowy.
        Z góry dziękuję.

        1. Ernest z Gorzowa

          Zawroty głowy nie brzmią dobrze i na pewno nie powinnaś się tak czuć. Moja siostra przez cały czas czuła się bardzo dobrze – jeśli wyniki krwi masz ok, też nie będziesz miała skutków ubocznych. Dobra, ale do rzeczy. Przez 4 miesiące trzymała się tylko Reducer Thermo Extreme, ale musisz sprawdzić, czy jest dostępny, bo chyba była przerwa w dostawie https://reducerthermoextreme.pl/. Dokładnie schudła 15,5 kg przez cztery i pół miesiąca. Wynik bardzo dobry. Nie miała żadnej trzęsawki typowej dla spalaczy, które podnoszą ciśnienie.

      2. andrej

        Podbijam.Miałem podobne podejście dopóki nie wszedłem na forum kfd. Wiele osób stosuje spalacze tłuszczu, gdy stoją pod ścianą i nie mogę zrzucić ostatnich paru kilogramów. To czasami jedyne wyjście, żeby osiągnąć figurę, której inni będą Ci zazdrościć. W tym nie ma nic złego. Tylko wszystko z głową. 😉

Dodaj komentarz