Jak schudnąć 10 kg w miesiąc? Dieta i ćwiczenia by zrzucić kilogramy

Z nadwagą już dziś boryka się więcej, niż połowa ludności. Prognozy na przyszłość nie są optymistyczne – z roku na rok jest coraz gorzej i już nawet dzieci mają o wiele kilogramów za dużo. Dietetycy i lekarze alarmują: otyłość prowadzi do wielu chorób i przedwczesnych zgonów. Dlatego tego, co masz zrobić dziś, nie odkładaj na jutro. Zacznij redukcję wagi już dziś! My podpowiemy, jak skutecznie i szybko schudnąć 10 kg, co jeść żeby schudnąć 10 kg i jak ćwiczyć!

Menu do poruszania się po artykule – wystarczy kliknąć, aby się przenieść do akapitu

  1. Czy istnieje skuteczna dieta odchudzająca 10 kg?
  2. 10 kg mniej w 3 miesiące – gdy mamy więcej czasu
  3. 10 kg w 2 miesiące – gdy mamy mniej czasu
  4. Jak zrzucić 10 kg w tydzień lub dwa?
  5. Podsumowanie oraz podpowiedź czym wspomóc odchudzanie

Jak schudnąć 10 kg bez ogromnych wyrzeczeń?

Utrata kilograma czy dwóch nie jest wielkim problemem – wystarczy zwykle dzień lub dwa. To dlatego, że zazwyczaj tyle waży woda zgromadzona w organizmie. Lekkostrawna dieta, z wyłączeniem soli, cukru i smażonych potraw sprawia, że woda błyskawicznie “schodzi” z organizmu. Dalej nie jest już tak różowo – zdrowe tempo spalania tkanki tłuszczowej to około 1 kg na tydzień. Zrzucenie 10 kg powinno więc zająć około 10 tygodni. Deficyt kalorii przy zbilansowanej diecie i ćwiczeniach cardio połączonych z siłowymi to droga do sukcesu.

Są jednak sytuacje, które wymuszają szybką utratę wagi, a to, ile kilogramów trzeba zrzucić by wyglądać dobrze, zależy od wyjściowej wagi. Zaproszenie na wesele, urlop i inna okoliczność, w trakcie której nie wyobrażasz sobie siebie w obecnej formie – motywacja wzrasta błyskawicznie! Podpowiadamy kilka sposobów na to, jak osiągnąć 10 kg mniej. Jak schudnąć 10 kg w miesiąc, 2 tygodnie lub tydzień? To wszystko możliwe, jednak nie bez znaczenia dla zdrowia i kondycji! Zacznijmy od początku.

Jak schudnąć 10 kg w 3 miesiące?

Jak wspomniano wyżej, chudnięcie z tkanki tłuszczowej w tempie 1 kg tygodniowo jest najzdrowsze i nie powoduje szkód fizjologicznych. Aby w tym czasie zrzucić 10 kg, wystarczy tak naprawdę niewiele:

  • zbilansowana dieta bogata w potas i mikroelementy,
  • spożywanie 2-2,5 l płynów dziennie (najlepiej czystej wody, do tego herbat: zielonej i czerwonej)
  • sen powyżej 7 godzin dziennie
  • ujemny bilans kaloryczny (o około 300 kcal w stosunku do indywidualnego, dziennego zapotrzebowania)

Nawet niewielkie gesty i zmiany czynią cuda! Odchudzając się powoli i stopniowo niwelujesz ryzyko efektu jo-jo praktycznie do zera i nie narażasz swojego organizmu na wyniszczenie.

Jak schudnąć 10 kg w 2 miesiące?

Podobnie, jak w poprzednim przypadku. Aby “podkręcić” spalanie tłuszczu, warto do menu dodawać produkty, które przyspieszają metabolizm:

  • pieprz cayenne,
  • papryczki chilli
  • suplementy diety – zwiększające wydzielanie ciepła (rekomendujemy Reducer Thermo Extreme).

Warto sięgać po preparaty, które nie tylko przyspieszają spalanie tłuszczu, ale także zwiększają energię i hamują apetyt. Na osiągnięcie wymarzonego efektu pracuje się wówczas kilkutorowo, a efekty zauważalne są szybciej i są trwalsze. Automatycznie zwiększa się także motywacja do dalszej walki!

Jak schudnąć 10 kg w miesiąc?

Chcę schudnąć 10 kg jak najszybciej” – jeśli przyświeca ci taki cel, dobra wiadomość jest taka, że to da się zrobić, nawet w miesiąc. Zła – przyniesiesz sobie tym więcej szkody, niż pożytku.

Zdrową dietą, która nie przyniesie szkód dla całego organizmu, nie da się osiągnąć takiego efektu. Drastyczne ograniczenia kalorii i wysiłek fizyczny ponad miarę mogą przynieść co prawda oczekiwany efekt, ale przypłacisz go prawdopodobnie mnóstwem skutków ubocznych:

  • wypadającymi i łamliwymi włosami,
  • kruchymi paznokciami,
  • szarą, wiotką skórą,
  • chronicznym zmęczeniem,
  • brakiem sił.

W trakcie odchudzania istotny jest deficyt kaloryczny, jednak trzeba przy tym pamiętać o odpowiednim zbilansowaniu posiłków. Jeśli tego zabraknie – będzie to tak naprawdę głodówka, w czasie której będziesz spalać wodę i mięśnie, a nie tłuszcz. Po powrocie do normalnego odżywiania kilogramy bezlitośnie powrócą w błyskawicznym tempie, z reguły z nawiązką.

Przeróżnych diet – cud, pod tytułem:

  • szybka dieta 10 kg w tydzień
  • jak schudnąć 10 kg w tydzień
  • jak schudnąć 10 kg w 2 tygodnie

jest mnóstwo, na wyciągnięcie ręki. Prawda jest jednak taka, że każda dieta powinna być ułożona przez dietetyka, na podstawie wywiadu, wyników badań i indywidualnego dopasowania z uwzględnieniem trybu życia. W każdym innym przypadku narażasz się na poważne problemy zdrowotne! Znalezienie w sieci jadłospisu na drastyczne chudnięcie nie jest trudne. Zapewniamy jednak, że nie warto tego robić.

Dieta 10 kg w miesiąc – jadłospis, produkty zalecane i zakazane

W jadłospisie każdej osoby odchudzającej się powinno się znaleźć białko – średnio 2 g na każdy kilogram masy ciała. Drugą najważniejszą kwestią, o której trzeba bezwzględnie pamiętać, jest jedzenie śniadania. Pierwszy posiłek każdego dnia jest paliwem na jego resztę. Od jakości śniadania zależy nie tylko energia, ale także wydajność i samopoczucie przez cały dzień.

Zalecane jest łączenie białka z tłuszczem i redukowanie węglowodanów do minimum. Schudnięcie 10 kg w krótkim czasie jest możliwe, ale nie jest zalecane. Po tym czasie nie możesz wrócić do swoich dawnych nawyków żywieniowych – efekt jo-jo będzie murowany i niemal natychmiastowy.

Jedz 1200 kcal dziennie, uwzględniając w menu mniej niż 35 % tłuszczu, ok 60 % białka, 5 % węglowodanów. Uwzględnij przede wszystkim:

  • pieczywo pełnoziarniste,
  • otręby,
  • kasze,
  • herbatę zieloną i czerwoną.

Zapomnij o:

  • słodyczach,
  • cukrze,
  • soli,
  • gotowych daniach i fast – foodach,
  • alkoholu!

Nie chodź nigdy głodny – jedz 5 posiłków dziennie, najlepiej w odstępach 3-4 godzinnych.

Czy w takim razie istnieje jedna odpowiedź na to jak szybko schudnąć 10 kg?

Odpowiedź na to, jak szybko schudnąć 10 kg to połączenie kilku elementów:

  • niskokaloryczna, ale zbilansowana dieta,
  • dużo płynów,
  • łączenie treningu cardio z siłowym.

Pamiętaj jednak, że skuteczna dieta odchudzająca 10 kg powinna być ułożona przez dietetyka! Nigdy nie zaleci on tak drastycznej metody odchudzania, jak schudnięcie 10 kg w dwa tygodnie czy tydzień! To po prostu wyniszczające i bardzo obciążające dla organizmu, a korzyści – poza chwilowym szczupłym wyglądem – żadne.

najlepsza dieta odchudzanie

Dieta 10 kg w 2 tygodnie – jadłospis

Odpowiedzią na potrzeby osób chcących schudnąć 10 kg w dwa tygodnie będzie dieta norweska. Jej założenia opierają się przede wszystkim na jedzeniu jajek i grejpfrutów. Oprócz tego je się surówki, gotowane mięsa i ryby, chleb razowy. Na tej diecie je się tylko 3 posiłki: śniadanie, obiad i kolację, spożywa się także przynajmniej 2 litry płynów (nie słodzonych!) dziennie.

Uwaga – jest to dieta bardzo uboga w witaminy i minerały, dlatego niesie za sobą wiele skutków ubocznych. Nie powinno się jej stosować jako normalnej, regularnej metody odchudzania, a wyłącznie doraźnie, w razie wyższej konieczności.

Czyli podsumowując – jak skutecznie schudnąć 10 kg? Powoli i pod nadzorem!

Każda dieta opierająca się drastycznej redukcji kalorii, bez znajomości bilansowania składników odżywczych, kończy się zawsze tak samo: szybką utratą wagi i jeszcze szybszym jej powrotem, a także fatalnym samopoczuciem, osłabieniem i złą kondycją włosów, skóry i paznokci.

Jeśli więc chcesz schudnąć 10 kg w dwa miesiące – poradzisz sobie bez wyrzeczeń i szkody dla organizmu. 10 kg w tydzień to zamach na własne zdrowie, a nawet życie, 10 kg w dwa tygodnie – nie mniejszy! Serce i mózg nie dostaną wystarczającej ilości energii do pracy, a jaki będzie tego efekt, nietrudno się domyśleć. Podkręcenie metabolizmu i zminimalizowanie szkód dla organizmu będzie łatwiejsze dzięki sumienności i racjonalnemu podejściu do odchudzania, a także dzięki stosowaniu suplementów ograniczających wchłanianie tłuszczu, dodających energii i hamujących apetyt – jak wspomniany Reducer Thermo Extreme. Warto więc nad sylwetką pracować dłużej, ale bezpieczniej i bez szkody dla zdrowia!

Źródła:
  1. Kołoło, H. “Woynarowska B.: Samoocena masy ciała i odchudzanie się młodzieży w okresie dojrzewania.” Przegl Pediatr 34.3/4 (2004): 196-201.
  2. Waszkiewicz-Robak, B., & Świderski, F. (2003). Preparaty wspomagające odchudzanie na polskim rynku. Przemysł Spożywczy, 57(9), 18-22.
  3. Marciniak-Łukasiak, K., Żbikowska, A., Kowalska, M., & Gocał-Rosińska, M. (2013). Rynek suplementów diety wspomagających odchudzanie. Postępy Techniki Przetwórstwa Spożywczego, (2), 57-60.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

− one = 1