Jak schudnąć 5 kg w miesiąc – jadłospis, ćwiczenia, dieta – zobacz!

Odchudzanie to temat, który powraca jak bumerang przynajmniej kilka razy w roku. Droga do wymarzonej sylwetki jest długa i trudna, a na efekty trzeba zwykle długo czekać. Czasem jednak szybkie zrzucenie kilku kilogramów jest bardzo pożądane i trzeba sięgnąć po inne metody. Jak szybko schudnąć 5 kg (w miesiąc, tydzień lub kilka dni)? Zobacz więcej w naszym artykule!

Menu do poruszania się po artykule – wystarczy kliknąć, aby się przenieść do akapitu

  1. Wstęp – dieta tygodniowa w drodze po 5 kg
  2. 5 kg w tydzień – kilka słów o diecie rotacyjnej
  3. Czy można schudnąć bez specjalistycznej diety?
  4. Jak schudnąć 5 kg w tydzień – ćwiczenia i odpowiedni ruch
  5. Jak zrzucić 5 kg w 5 dni – dieta amerykańska
  6. Przykładowe jadłospisy
  7. Podsumowanie artykułu

Jak schudnąć 5 kg? Dieta tygodniowa – 5 kg w dół!

Najbardziej optymalne tempo chudnięcia to spalanie 1 kg tkanki tłuszczowej tygodniowo. Świetny efekt dodatkowo daje nawadnianie organizmu (odwodniony gromadzi wodę w tkance podskórnej, przez co tworzą się obrzęki i wrażenie ogólnej opuchlizny ciała).

Drastyczna zmiana sposobu żywienia nie jest potrzebna do tego, by zauważyć pierwsze efekty. Wystarczy trzymanie się kilku, stosunkowo prostych zasad i odpowiedź na to, jak zrzucić 5 kg, będzie łatwiejsza:

  • eliminacja soli, tłuszczu i cukrów (sól powoduje gromadzenie się wody w organizmie), a także produktów wysoko przetworzonych i konserwowanych chemicznie,
  • wyrzucenie z diety słodzonych i gazowanych napojów,
  • spożywanie przynajmniej 2 l wody i herbatek ziołowych dziennie,
  • włączenie do diety produktów bogatych w potas (przede wszystkim pomidorów) – pomaga usuwać nadmiar wody,
  • spożywanie błonnika – daje uczucie sytości i usprawnia perystaltykę jelit.

W ten sposób już po kilku dniach na wadze zobaczysz nawet 3 kg mniej! Dodaj do tego aktywność fizyczną: przynajmniej 30 minut umiarkowanie intensywnego ruchu, a zrzucenie 5 kg w 2 tygodnie czy w tydzień będzie całkiem realne. Pamiętaj przy tym, by nie stosować głodówek ani nie ograniczać drastycznie ilości spożywanych kalorii: w takim trybie szybko odzyskasz stracone kilogramy, bardzo prawdopodobne także, że z nawiązką.

Jak schudnąć 5 kg w tydzień? Dieta rotacyjna

Podstawą do zrzucenia zbędnych kilogramów, obok usunięcia nadmiaru wody, jest pobudzenie spalania tłuszczu. Jeśli nie jesteś zwolennikiem różnego rodzaju diet, które kojarzą się przede wszystkim z głodem, rozważ dietę rotacyjną.

To nic innego, jak dostarczanie codziennie zmiennych ilości tłuszczu i węglowodanów, przy takiej samej ilości białka. To sprytny sposób na oszukanie organizmu – będzie zużywał tyle samo energii, nie “orientując się” w tym, że danego dnia dostaje mniejszą jej ilość z pożywienia. Dieta rotacyjna pobudza metabolizm i spalanie tłuszczu.

Jak schudnąć 5 kg w tydzień bez diety przygotowanej pod moją wagę?

Marzeniem chyba każdej osoby podejmującej walkę o szczupłą sylwetkę jest odchudzanie bez stosowania diety. To zasadniczo jest możliwe, choć wymaga większej determinacji. Nie chodzi tutaj o to, że można zajadać się do woli tym, na co ma się ochotę, a o racjonalne podejście do żywienia,. Najważniejsze to spożywanie:

  • 5 zbilansowanych posiłków dziennie – dzięki temu nie będziesz podjadać pomiędzy nimi,
  • dużej ilości płynów: 2-2,5 l wody dziennie, a także herbatek oczyszczających (pokrzywa, zielona),
  • produktów bogatych w potas, który pomaga usunąć nadmiar wody z organizmu,
  • tylko jednego ciepłego posiłku dziennie!
  • ….na małym talerzu. To świetne rozwiązanie przede wszystkim dla zwolenników “czystego talerza”. Zjesz mniej, ale będziesz mieć satysfakcję i poczucie, że nic się nie marnuje!

Taką dietę bez diety trzeba uzupełnić aktywnością fizyczną. Warto sięgnąć także po preparaty, które “podkręcają” przemianę materii i wspomagają spalanie tłuszczu. Wówczas bez nadmiernego obciążania organizmu pobudzone zostaną procesy spalania. Warto sięgnąć po te środki, które dodatkowo hamują apetyt i wpływają korzystnie na zwiększanie wydzielania ciepła w czasie ruchu – jednym z nich jest Reducer Thermo Extreme. Preparat ten pomaga także zmniejszyć absorbowanie tłuszczów krążących we krwi do tkanki tłuszczowej.

Ćwiczenia wspomogą proces odchudzania

Największym wrogiem smukłej sylwetki jest siedzący tryb życia i zajadanie się tuczącymi przekąskami. Największą efektywność w odchudzaniu przynosi ruch, nie dieta! Niech na początku jest to jakakolwiek forma, byle regularna. Półgodzinny spacer, przebieżka z psem, wyjście z autobusu 3 przystanki wcześniej – to proste, ale bardzo efektywne formy! Już po 2-3 dniach odczujesz różnicę i pytanie o to, jak schudnąć 5 kg w tydzień nie będzie już przerażać.

Najlepsze efekty przynosi jednak łączenie treningu cardio z ćwiczeniami siłowymi. Nie chodzi oczywiście o codzienne katowanie się na siłowni, a o spokojny, zrównoważony trening, angażujący i pobudzający całe ciało. W połączeniu z racjonalną, wartościową dietą – efekty będą rewelacyjne.

5 kg w 5 dni – czyli parę słów o diecie amerykańskiej

Jeśli zależy ci na bardzo szybkiej redukcji 5 kg, dobra wiadomość jest taka, że jest to możliwe – nawet w 5 dni. Zła – tak drastycznie szybka utrata wagi nie jest zdrowa dla organizmu i bardzo narażasz się na efekt jo-jo. Na utratę 5 kg w 5 dni pozwoli tak zwana dieta amerykańska. Polega na jedzeniu przez 5 dni…. tego samego, w regularnych odstępach, najlepiej o wyznaczonych godzinach.

To opcja dla bardzo zdeterminowanych i wytrwałych osób. Dostarcza ok 1200-1500 kcal – o wiele mniej, niż wynosi dziennie zapotrzebowanie.

Najważniejsze założenia diety amerykańskiej to:

  • wykluczenie z jadłospisu słodyczy, cukru, soli i tłustych przetworów mlecznych,
  • pozbycie się z jadłospisu tłustych wędlin i mięs,
  • wykluczenie smażenia i panierowania potraw,
  • spożywanie otrębów, pieczywa pełnoziarnistego,
  • spożywanie chudego mięsa i nabiału,
  • wypijanie dużej ilości płynów, przede wszystkim zaś czerwonej i zielonej herbaty.

Co jeść, żeby schudnąć 5 kg?

Trzeba jeść przede wszystkim produkty bogate w błonnik i składniki mineralne: magnez, potas, żelazo i witaminy. Prawdziwym bogactwem są warzywa, szczególnie zielone, a także owoce, kasze, płatki owsiane, kasza jaglana i pełnoziarniste pieczywa. Odrzuć słodzone napoje i przekąski, wyeliminuj także sól – efekty przyjdą szybciej, niż się spodziewasz! Na każdym etapie odchudzania możesz sięgnąć po preparat wspomagający ten proces – jak na przykład wspomniany Reducer Thermo Extreme.

Jak schudnąć 5 kg w 2 tygodnie? Jadłospis

Zrzucenie 5 kg w ciągu 14 dni jest już zadaniem łatwiejszym i bezpieczniejszym dla organizmu. Nadal jednak jest to chudnięcie w zbyt szybkim tempie i efekt jo-jo jest bardzo prawdopodobny.

W tym przypadku stosuj także powyższe zalecenia co do diety i aktywności fizycznej i zadbaj o to, by w jadłospisie znalazły się produkty bogate w błonnik. Jedz także dużo warzyw i kasze oraz płatki owsiane. Warto jeść także produkty o tzw. ujemnej kaloryczności, czyli takie, na strawienie których organizm zużywa więcej kalorii, niż z nich otrzymuje. Takie produkty to min.

  • grejpfrut,
  • sałata,
  • seler.

Jedz posiłki gotowane na parze lub pieczone, stosuj także przyprawy przyspieszające metabolizm (pieprz cayenne, papryczkę chilli).

Jak schudnąć 5 kg w miesiąc? Jadłospis

Chudnięcie 1 kg tygodniowo to najzdrowszy tryb odchudzania, dlatego utrata 5 kg w ciągu 4 tygodni nie będzie bardzo obciążająca dla organizmu, a efekt jo-jo zostanie zminimalizowany. Trzeba obliczyć swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne i zmniejszyć je o około 300 kcal, a także unikać cukru, soli, słodyczy i smażonych potraw. W jadłospisie powinny znaleźć się wyżej wymienione produkty – błonnik, warzywa, kasze.

Podsumowując – jak skutecznie i szybko schudnąć 5 kg? Przede wszystkim zdrowo!

Skuteczna dieta odchudzająca 5 kg to ta, która dostarczy wszystkich niezbędnych wartości odżywczych, przy jednoczesnej redukcji kalorii, cukru i tłuszczu. Gwałtowne chudnięcie spowodowane drastycznym ograniczeniem jedzenia zawsze da tylko chwilowy efekt, a szkody dla zdrowia mogą być poważne. Jak skutecznie schudnąć 5 kg? Powoli i rozważnie, w tempie około 1 kg na tydzień, jeżeli nie wspomagamy swojego organizmu odpowiednimi suplementami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

forty six ÷ = 46