Jak schudnąć z brzucha? Ćwiczenia i dieta na płaski brzuch – sprawdź!

Wraz z nadejściem wiosny wiele osób uświadamia sobie, iż zimowe miesiące pozostawiły po sobie niespodziankę w postaci nadprogramowych kilogramów. Ten kłopotliwy problem może się uwidaczniać w wielu miejscach,. Jednym z nich jest brzuch – miejsce bardzo newralgiczne, które z dodatkową tkanką tłuszczową prezentuje się wyjątkowo niekorzystnie. I chociaż nie brakuje mężczyzn, dla których brzuch piwny nie stanowi żadnego problemu (a nawet bywa powodem do dumy) to jednak większość z panów wolałoby się go pozbyć. Nieco inaczej sytuacja wygląda u kobiet, dla których wystający brzuch to zawsze powód do wstydu i źródło licznych kompleksów. Nie dziwi zatem fakt, iż zdecydowana większość płci pięknej wertuje czasopisma i strony internetowe w poszukiwaniu odpowiedzi na fundamentalne pytanie: jak schudnąć z brzucha? I co najważniejsze – jak zrobić to szybko i skutecznie? Czy jest to realne? I chociaż płaski brzuch w tydzień mieści się raczej w kategorii marzenia, to już kilka tygodni odpowiedniej diety i ćwiczeń jest w stanie przybliżyć do wymarzonego celu. Nie jest to proste i wymaga wytrwałości, konsekwencji i samozaparcia. Ale efekt może być bardzo zadowalający. Zatem jak odchudzić brzuch i poczuć się dobrze we własnym ciele? Oto kilka rad.

Jak schudnąć z brzucha i pozbyć się niechcianego tłuszczu?

Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na odchudzanie brzucha jest odpowiednio skomponowana dieta. Co ważne – nowe nawyki żywieniowe warto wprowadzić na stałe, a nie tylko na kilka lub kilkanaście dni. Wtedy będą najbardziej skuteczne, a pytanie “jak pozbyć się tłuszczu z brzucha” będzie nieaktualne. Jednak warunkiem osiągnięcia zamierzonego celu jest przestrzeganie kilku podstawowych kwestii. Skuteczna dieta na brzuch opiera się na fundamentalnych zasadach:

  • unikanie głodówek (kilka dni na wodzie lub minimalnej ilości kalorii powoduje jedynie odwodnienie i osłabienie organizmu, co nie ma przełożenia na spalanie tłuszczu z brzucha)
  • spożywanie 5 posiłków w ciągu dnia, pomiędzy którymi powinny być podobne przerwy (około 2 – 3 godzin)
  • najlepsze efekty przynosi jadłospis opierający się na 1000 – 1200 kalorii (podczas diety)
  • po zakończeniu kuracji nie wolno wracać do starych nawyków, a kaloryczność posiłków powinna być zwiększana stopniowo (na przykład o 100 kalorii)

Dodatkowo warto pamiętać o tym, iż stosowanie dietetycznych trików (nawet po zakończeniu kuracji) pozwala utrzymać osiągnięty efekt. Bo o ile pytanie “jak szybko schudnąć z brzucha?” jest bardzo istotne, to równie ważne jest to dotyczące tego, jak ten płaski brzuch utrzymać na dłuższy okres czasu (a najlepiej na zawsze).

Dieta na płaski brzuch – z czego powinna się składać?

Dieta na płaski brzuch powinna składać się z pewnych produktów, które są bardzo korzystne dla tej części ciała. Najlepsze są:

  • płatki owsiane + siemię lniane (źródło błonnika, który nie tylko syci, ale także zapobiega zaparciom),
  • cukinia i sałata (warzywa mające zaledwie 15 kalorii w 100 gramach),
  • orzechy (są kaloryczne, ale ich mała ilość na pewno nie zaszkodzi – tym bardziej, iż zawierają tryptofan chroniący przed stresem, który często jest zajadany),
  • chudy nabiał (syci i przyspiesza przemianę materii, a zawarte w nim białko jest niezbędne do budowy mięśni),
  • jabłka (są bogate w pektyny, które działają na jelita niczym miotełka),
  • soki warzywne przecierowe (doskonałe na niskokaloryczne przekąski),
  • gotowany bób (garść tego przysmaku wystarczy, aby poczuć się najedzonym).

Wymienione wyżej produkty można jeść samodzielnie lub w połączeniach. Są one bardzo skuteczne – i dlatego na ich bazie powinny być komponowane codzienne posiłki. Dodatkowo nie wolno zapominać o nawadnianiu organizmu – 2 litry wody każdego dnia to absolutne minimum. Fast foody, słodycze, smażone dania i zbyt duża ilość soli – to jest całkowicie zabronione. Co jednak zrobić, gdy osoba zastanawiająca się, jak pozbyć się brzucha jest wielkim amatorem słodyczy? I na to jest sposób. Słodkie przekąski wystarczy zastąpić suszonymi owocami (najlepsze będą morele i śliwki) oraz gorzką czekoladą. Oczywiście należy tu zachować umiar, bo w przeciwnym razie dieta spali na panewce. Natomiast bez ograniczeń można się delektować arbuzem, który nie tylko świetnie nawadnia organizm, ale także pomaga pozbyć się tak nielubianego cellulitu.

Ćwiczenia na płaski brzuch w domu

Dobrze zbilansowana dieta to jeden ze skuteczniejszych sposobów na pozbycie się brzucha. Zasada jest prosta – trzeba być konsekwentnym. Jednak sama dieta zazwyczaj nie wystarczy. Dodatkowo należy wprowadzić aktywność fizyczną, która nie tylko pozwoli pozbyć się tkanki tłuszczowej, ale także pięknie wyrobi mięśnie. Jednak osiągnięcie takiego celu wymaga dwuetapowych działań:

  1. pozbycie się tkanki tłuszczowej – w pierwszym etapie najbardziej skuteczne są ćwiczenia aerobowe oraz trening brzucha (jego siłowa wersja). Każda osoba zastanawiająca się, jak spalić tłuszcz z brzucha powinna polubić bieganie (i to zarówno w terenie, jak i na bieżni), jazdę na rowerze, aerobic czy najzwyklejsze skakanie przy użyciu skakanki. Dobrym rozwiązaniem są też zajęcia na siłowni – najlepiej pod okiem doświadczonego trenera.
  2. wyrobienie pięknie zarysowanych mięśni brzucha – drugim etapem treningu brzucha jest kształtowanie jego wyglądu, czyli wyrabianie mięśni. W tym przypadku skuteczny sposób na to, jak mieć płaski brzuch jest jeden – wyrabianie jego dolnych partii. Istnieje kilka bardzo skutecznych ćwiczeń, które pozwalają to osiągnąć.

Zatem jak zrzucić brzuch? Przykładowy trening brzucha z rozpisanymi ćwiczeniami

Oto kilka przykładów ćwiczeń na brzuch, które mogą być wykonywane w domu:

  • Nożyce
  1. Połóż się na plecach.
  2. Ułóż ręce wzdłuż tułowia.
  3. Podnieś nogi kilkadziesiąt centymetrów nad ziemię.
  4. Wykonuj naprzemienne nogami nożyce pionowe i pionowe.
  5. Ćwicz 45 sekund, zrób przerwę i powtórz ćwiczenie.
  6. Ważne – podczas ćwiczenia brzuch powinien być wciągnięty, a odcinek lędźwiowy kręgosłupa nie powinien się odrywać od ziemi.
  • Unoszenie nóg
  1. Połóż się na plecach.
  2. Ułóż ręce wzdłuż tułowia.
  3. Złącz nogi i podnieś je do pionu pod kątem 90 stopni.
  4. Złączone nogi opuszczaj powoli do dołu.
  5. Ćwicz 45 sekund, zrób przerwę i powtórz ćwiczenie.
  6. Ważne – odcinek lędźwiowy kręgosłupa powinien cały czas dotykać ziemi.
  7. Pamiętaj o oddechu – rób wdech przy unoszeniu nóg, a wydech przy ich opuszczaniu.
  • Unoszenie nóg i bioder
  1. Połóż się na plecach.
  2. Umieść dłonie pod kością ogonową.
  3. Unieś nogi do góry pod kątem 90 stopni.
  4. Zepnij mocno brzuch i unieś biodra nad ziemię (wystarczy kilka centymetrów).
  5. Opuść biodra na ziemię.
  6. Powtarzaj ćwiczenie przez 45 sekund.
  • Przyciąganie kolan do klatki piersiowej
  1. Usiądź na ziemi.
  2. Nogi zegnij w kolanach pod kątem 90 stopni, a stopy postaw na ziemi.
  3. Odchyl tułów lekko do tyłu i ułóż ręce za pośladkami.
  4. Unieś nogi nad ziemię i przyciągnij je w kierunku klatki piersiowej (a jednocześnie zbliżaj tułów do nóg).
  5. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie.
  6. Ćwiczenie wykonuj przez 45 sekund, odpocznij i powtórz serię.
  7. Ważne – trzymaj napięty brzuch, a samo ćwiczenie wykonuj w dość dynamiczny sposób.

Samo wyćwiczenie mięśni to nie wszystko.

Dodatkowo warto pozbyć się nieestetycznych fałdek tłuszczu umiejscowionych po bokach talii. Bardzo skuteczne ćwiczenie na brzuch i boczki to popularne hula hop, które dodatkowo może przynieść wiele radości. Oprócz tego warto robić popularne skręty do tyłu, które także wysmuklą te newralgiczne części ciała. Wszystkie zaprezentowane wyżej ćwiczenia to skuteczny sposób na to jak zgubić brzuch szybko i skutecznie. Co ważne – są to ćwiczenia na brzuch w domu dla mężczyzn i kobiet. Oczywiście nie wystarczy poćwiczyć dwa lub trzy razy. Tutaj liczy się wytrwałość i konsekwencja. Ale wysiłek na pewno będzie opłacalny.

Czy sposoby jak szybko schudnąć z brzucha powinny zawierać suplementy?

Zbilansowana dieta i ukierunkowane ćwiczenia to jeden z najskuteczniejszych sposobów na to, aby zgubić brzuch i dobrze poczuć się we własnym ciele. Na pewno nie jest to proste i wymaga nie tylko czasu, ale także silnej woli i żelaznej konsekwencji. Dlatego warto wspomóc codzienne wysiłki czymś dodatkowym. Tutaj pomocny może okazać się Reducer Thermo Extreme – jeden z najbardziej polecanych reduktorów tłuszczu. Preparat ten nie tylko przyspiesza metabolizm i hamuje proces odkładania się tkanki tłuszczowej, ale także zamienia ją w energię. I do tego bonus – niweluje napady głodu i chęć podjadania pomiędzy posiłkami. A do tego jego skład to jedynie naturalne substancje, które wzajemnie wpływają na siebie i maksymalizują swoje działanie. Efekt? Szczupły brzuch bez efektu jo jo. Taka pomoc w odchudzaniu brzucha na pewno się przyda.,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *