Jak schudnąć z ud? Ćwiczenia na szczupłe uda i smukłe nogi

Zgrabne uda to marzenie każdej kobiety – i to bez względu na wiek, zawód czy miejsce zamieszkania. Moda na wyszczuplanie ud pojawia się zwłaszcza wiosną, kiedy do lata pozostaje zaledwie kilkanaście tygodni. Wizja spódniczek, krótkich szortów czy stroju kąpielowego powoduje, iż wiele przedstawicielek płci pięknej zaczyna poszukiwać sposobu na to, jak szybko schudnąć z ud. I wtedy rozpoczyna się wertowanie czasopism czy przeszukiwanie stron internetowych w poszukiwaniu odpowiedzi na fundamentalne pytanie: jak schudnąć w udach? Czy można schudnąć z ud w 2 tygodnie? I tak i nie. Pierwsze efekty regularnych ćwiczeń widać już po kilkunastu dniach, ale pełne osiągnięcie celu wymaga znacznie dłuższego przedziału czasowego. Na szczęście istnieją bardzo skuteczne ćwiczenia wyszczuplające uda. I co ważne – jest ich tak wiele, iż każda z pań znajdzie swoją ulubioną aktywność fizyczną.

Jak szybko schudnąć z ud? Czy ćwiczenia na grube uda coś pomogą?

Jednym ze skuteczniejszych sposobów na spalanie tłuszczu z ud są zajęcia na siłowni, które można dostosować do indywidualnych upodobań oraz kondycji fizycznej. W tym przypadku warto zainteresować się zajęciami grupowymi, które w swojej ofercie ma niemal każdy fitness club. Wśród tych najbardziej popularnych można wymienić:

Ćwiczenia na uda, które warto wykonywać, aby je wysmuklić

Oczywiście większość pań chce zamierzony efekt osiągnąć w bardzo krótkim czasie. I chociaż jest to łatwiejsze niż w przypadku brzucha lub pośladków, to jednak nie da się tego zrobić w ekspresowym tempie. Poniżej prezentujemy najczęściej polecane ćwiczenia, które rekomendują trenerzy personalni i współpracujący z nimi dietetycy.

ABT

ABT to skrót od trzech słów: abdominal (brzuch), buttocks (pośladki) i thigs (uda). Jest to trening aerobowy, którego głównym zadaniem jest wyszczuplenie i wyrzeźbienie dolnych partii ciała (w tym właśnie ud). Ćwiczenia w ramach treningu są tak dobrane, aby spalać tkankę tłuszczową oraz uelastyczniać i ujędrniać skórę newralgicznych obszarów ciała. Efekt? Zgrabna sylwetka i brak cellulitu. W ramach treningu ABT wykonuję się między innymi ćwiczenia na wyszczuplenie ud, co skutkuje ich pięknym wyglądem. Co ważne – ten rodzaj treningu charakteryzuje się średnią intensywnością, co sprawia, iż jest polecany także tym paniom, które nie mogą pochwalić się doskonałą kondycją.

Indor Cykling

Innym sposobem na to, jak pozbyć się tłuszczu z ud jest trening na rowerkach stacjonarnych, który nosi nazwę indor cykling (lub power bike, spinning – w zależności od siłowni). Na czym to polega? Otóż są to grupowe ćwiczenia na rowerkach stacjonarnych do rytmicznej muzyki. Ale uwaga – nie są to zwykle rowerki dostępne na głównych salach. W tym przypadku trening jest bardzo intensywny, a specjalna budowa roweru i technika ćwiczeń umożliwia symulowanie jazdy po różnorodnym terenie. A ponieważ jazda na rowerze uaktywnia przede wszystkim dolne partie ciała, to bardzo dużo zyskują na tym kobiece uda. Intensywne pedałowanie przez około 60 minut sprawia, iż uda stają się szczuplejsze, smuklejsze i jędrniejsze. I chociaż wiele kobiet ma obawy, iż tak intensywna jazda na rowerze wytrenuje masywne uda, to są to obawy zupełnie bezpodstawne.

Wymienione wyżej zajęcia grupowe to doskonałe ćwiczenia na szczupłe uda. Jednak nie każdy lubi ćwiczyć w towarzystwie kilkunastu innych osób. Tutaj rozwiązaniem jest indywidualny trening z trenerem personalnym, który ułoży zestaw ćwiczeń dostosowany do potrzeb i możliwości konkretnej osoby.

Jak wyszczuplić uda ćwicząc w domu?

Zajęcia na siłowni to doskonały sposób na to jak odchudzić uda szybko i skutecznie. Ale nie każda z pań może i chce uczęszczać do fitness clubu. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele – od wstydu aż po brak możliwości finansowych. Dlatego też wiele pań będących w takiej sytuacji zadaje sobie pytanie: jak spalić tłuszcz z ud nie wychodząc z domu? W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem są ćwiczenia na uda wykonywane w zaciszu domowym. Co bardzo ważne – trening domowy może być tak samo skuteczny jak ten wykonywany na siłowni. Warunkiem jest wytrwałość, regularność i konsekwencja. Kobiety, które narzekają na grube uda powinny polubić przedstawione niżej ćwiczenia.

Półprzysiady

  1. Ustaw stopy na szerokość ramion
  2. Uginaj kolana, przy jednoczesnym wysuwaniu bioder do tyłu, a następnie prostuj sylwetkę
  3. Ważne – plecy powinny być proste, a kolana nie mogą wychodzić przed palce stóp

Pełne przysiady

  1. Ustaw stopy na szerokość ramion
  2. Opuszczaj biodra jak najniżej do stóp -do momentu całkowitego ugięcia kolan
  3. Wróć do pozycji wyjściowej
  4. Ważne – wzrok skieruj przed siebie i nie odrywaj stóp od podłoża

Przysiady w rozkroku (doskonałe ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud)

  1. Zrób szeroki rozkrok
  2. Stopy skieruj na zewnątrz
  3. Uginaj kolana w tym samy kierunku, co palce stóp
  4. Opuszczaj biodra na wysokość kolan
  5. Wróć do góry
  6. Ważne – plecy muszą być proste, a barki powinny znajdować się nad biodrami

Wypady w przód

  1. Ustaw stopy na szerokość bioder
  2. Zrób duży krok do przodu, przy jednoczesnym ugięciu kolana (do momentu, w którym udo i łydka utworzą kąt prosty)
  3. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz to samo z drugą nogą
  4. Ważne – nie wychodź kolanem przed palce stóp

Wypady w tył

  1. Ustaw stopy na szerokość bioder
  2. Zrób krok w tył w taki sposób, aby udo i łydka tworzyły kąt prosty
  3. Wróć do pozycji wyjściowej i zrób wykrok drugą nogą
  4. Ważne – kolano przedniej nogi powinno znajdować się nad kostką

Przenoszenie nóg w klęku podpartym

  1. Przejdź do klęku podpartego
  2. Ugnij nogę w kolanie i unoś ją na wysokość biodra
  3. Trzymaj pozycję przez 30 sekund, a następnie zmień nogę
  4. Ważne – zachowuj kat prosty między udem a łydką, trzymaj napięty brzuch, nie wyginaj pleców

Muszelka

  1. Połóż się na boku i podeprzyj głowę ramieniem
  2. Ugnij kolana
  3. Unoś prawe kolano nie rozdzielając stóp i nie ruszając miednicą
  4. Powtórz 30 razy i zmień stronę

Unoszenie nóg w desce

  1. Przyjmij pozycję deski – oparcie na przedramionach, całe ciało w jednej linii
  2. Unieś wyprostowaną nogę na wysokość barków, a następnie ją opuść
  3. Zrób to samo z drugą nogą
  4. Powtarzaj naprzemiennie przez 60 sekund

Unoszenie nogi na boku

  1. Połóż się na boku i ułóż jedną nogę na drugą
  2. Unieś nogę leżącą na wierzchu, a następnie ją obniż (ale bez całkowitego opuszczenia)
  3. Powtarzaj przez 60 sekund
  4. Zrób 10 kółek uniesioną nogą w powietrzu
  5. Zmień stronę i powtórz

Wszystkie wymienione wyżej ćwiczenia na smukłe uda należy wykonywać co najmniej 4 razy w tygodniu – tylko wtedy przyniosą oczekiwane rezultaty.

A co z kobietami lubiącymi aktywność na świeżym powietrzu?

Tutaj także można wykonywać ćwiczenia na chude uda. Najlepiej sprawdzi się bieganie, chodzenie, jazda na rowerze oraz pływanie.

Wyszczuplanie ud to proces wymagający konsekwencji, regularnych ćwiczeń i samozaparcia. A mimo to i tak wiele kobiet uważa, iż trwa to za długo. Poza tym nie do rzadkości należy sytuacja, iż próba wyszczuplenia ud – pomimo ćwiczeń – nie przynosi oczekiwanego rezultatu. W takim przypadku warto sięgnąć po pomoc w postaci reduktora tłuszczu, który może okazać się prawdziwym sprzymierzeńcem. Dobrą opinią cieszy się Reducer Thermo Extreme – naturalny preparat ułatwiający schudnięcie z ud. Produkt zapewnia potrójne działanie:

  • redukowanie tkanki tłuszczowej,
  • eliminowanie napadów głodu,
  • przyspieszanie metabolizmu.

Wyselekcjonowane składniki (wzajemnie wzmacniające swoje działanie) zapewniają wysoką skuteczność preparatu. Warto po niego sięgnąć w walce o smukłe i zgrabne uda.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *